§1. Allmänt

Företaget Revolution Sportswear By Sweden AB, med org nr: 559200-4344 har sitt säte i Kumla.

Adress: Kalkvägen 4

Postnummer: 692 72 Kumla.

OBS! (Ej besöksadress)

E-post: [email protected]

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

§2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]

§3. Leverans Sverige

Om varan finns i lager i Sverige skickas din försändelse 1-4 arbetsdagar (vardag). Om varan finns på vårt centrallager i Europa är leveranstiden upp till 14-20 arbetsdagar (vardag). Lagda beställningar på helger skickas tidigast veckan efter.

§3. 3:1 Leverans utanför Sverige

Om varan finns i lager i Sverige skickas din försändelse 1-4 arbetsdagar (vardag). Om varan finns på vårt centrallager i Europa är leveranstiden upp till 14-20 arbetsdagar (vardag). Lagda beställningar på helger skickas tidigast veckan efter.

Varor som levereras utanför Sverige skickas endast till följande länder: Norge, Finland och Danmark.

§3. 3:2 Beställningar utanför Sveriges gränser

Vi ansvarar ej för eventuella tullavgifter utanför Sveriges gränser. (Gäller även returer)

§4. Priser

Alla priser i butiken anges i Svenska SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

§5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]  ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

5.2

Du har alltid 14 dagars Öppet Köp från att du har mottagit din beställning. Detta förutsatt att varan du returnerar enbart är prövad och returneras till oss helt i originalskick med alla tillhörande lappar samt utan några som helst fläckar, hund/katthår eller liknande. Varan du returnerar får heller inte ha tvättats. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder samt badkläder.

Kostar det något att göra en Retur?
Vid alla Återköp samt Byten tillkommer en administrativ avgift på 39kr.

Hur gör jag en Retur/ett Återköp?
Packa ned produkten/produkterna du vill returnera i sina respektive originalförpackningar med alla tillhörande lappar.

Förpacka produkten/produkterna i ett ytteremballage, t ex påsen/kartongen som din beställning kom i.

Lägg i en lapp i paketet med ditt ordernummer/namn för att vi skall veta vem som gjort återköpet,

Du får en bekräftelse via mail så snart vi behandlat din retur. Det tar normalt 5-14 arbetsdagar för en retur att behandlas från det att den lämnats in hos ombudet.

§6. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

§7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

§8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

§9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

§10. Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL.

§11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

§.12 Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

[wpforms id=”1638″]